Morgensolen titter gennem ruden

Onsdag d. 30. september & torsdag d. 1. oktober
Sct. peders kirke & Johanneskirken
Onsdag d. 30. september i Sct. Peders Kirke og torsdag d. 1. oktober i Johanneskirken.
Begge dage kl. 9.00 og kl. 10.30.

Folkekirkens Skoletjeneste i Randers, Favrskov og Hobro-Mariager har lavet et undervisningsmateriale om B.S. Ingemanns morgensalmer til elever i 1.-3. klasse.
Titlen på forløbet er Morgensolen titter gennem ruden og er hentet fra salmen Gud ske tak og lov.

Materialet er bygget op, så eleverne først arbejder med salmerne på klassen, og som afslutning på forløbet kommer til morgensang i kirkerummet.
Salmerne er: Lysets engel går med glans, Nu vågne alle Guds fugle små, I østen stiger solen op, Gud ske tak og lov og Nu titte til hinanden.
Det er de enkelte skoler, der vælger om de vil benytte tilbuddet, men vi håber fra Kirkemusikfestivalens side, at mange tilmelder sig, så vi kan få en stor gruppe børn i kirke og fylde rummet med salmesang.
Til indstuderingen af salmerne har Randers Kirkemusikfestival lavet videoer,
hvor salmerne synges. Der er koblet fagter og tegn på udvalgte ord i versene. Dette er en teknik for bedre at kunne huske teksten.

Alle er velkomne til at kigge ind og synge sammen med eleverne.

Medvirkende:
Sct. Peders Kirkes organist Hanne Lund Nielsen synger og laver fagterne
sammen med eleverne.
Enghøj Kirkes organist Britta Nedergaard Hansen akkompagnerer salmesangen fra orglet.

Mere musik!

Her kan du orientere dig om kirkemusikfestivalens øvrige arrangementer.